Üzemeltetési információk
Aktualitások: mik történnek nálunk?
Már több hónapja tart a felhőbe költözésünk, és még mindig nincs vége… Bár a technikai terület majdnem teljesen felköltözött, és már nagyrészt onnan dolgoznak, a menedzsment és az értékesítés még mindig a régi rendszert használja. Ebből is leszűrtük a tanulságot, amit majd később hasznosíthatunk nálatok is, ha felhőbe költözésről lesz szó: egyáltalán nem olyan egyszerű a napi munka mellett megoldani a dokumentumkezelés változtatását, mint amilyennek tűnik. Mert nálunk sem arról van szó, hogy egyszerűen felmásoljuk a dokumentumokat a felhőbe, hanem ezt megpróbáljuk összekötni egy rendrakással is, illetve az eddig megszokásból használt, de nem jól működő szerkezetet is szeretnénk egy jobban felépítettre cserélni.
A fejleményekről továbbra is beszámolok!
A másik fontos dolog az életünkben, hogy elérkezett az idő az irodánk cseréjére, mert kinőttük a mostanit, és egy nagyobbat kell keresnünk helyette… Ha hallotok esetleg róla, hogy valaki keres egy 110 nm-es, tökéletes állapotú irodát (akár lakássá is átalakítható), jelezzétek felénk!
A mai témánk: az informatikai eszközbérlet
Biztosan sokan találkoztatok már az autóknál egyre terjedő finanszírozási módszerrel, amikor a kereskedő nem eladja, hanem bérbe adja az autót olyan feltételekkel, hogy egy bizonyos havidíjért cserébe az autót használhatjátok, és a kereskedő szervizeli, cseréli rajta a gumikat, azaz üzemelteti az autót, és ami a lényeg, hogy bizonyos év eltelte után (jellemzően 3-4 év után) az autót „visszaveszi”, és ad helyette egy újat, a régi feltételeivel, ugyanazért a havi díjért.
Informatikai eszközök bérlete (DaaS)
Ugyanez a módszer működik az informatikában is, úgy hívják, hogy DaaS (Device as a service). A DaaS lényege, hogy az ügyfél nem veszi meg a számítógépeit, és az egyéb, viszonylag gyorsan avuló eszközeit, hanem bérli azokat (például: monitorok, hálózati eszközök, IP telefonok…). Ami nagy előnye a konstrukciónak, hogy nem csak a hardvert tudja így bérelni, hanem a bérelt hardveren futó alkalmazásokat is (pl. a Windows-t, az Office-t, illetve bármilyen olyan szoftvert, aminek van bérleti konstrukciója), illetve a géphez felügyeleti szolgáltatást is kérhet a havi díjba építve. Így az eszköz havi díjában megkap mindent, ami a munkájához szükséges.
Milyen előnyökkel jár a bérlet?
– Az első és legfontosabb előny az előbb kifejtett konstrukciós mód: mindent megkap az ügyfél egy havidíjért cserébe.
– Létszám bővítés esetén egyszerűen kiszámolható az egy emberre eső informatikai költség.
– A garancia kérdése: mivel nincs az eszköz az ügyfél tulajdonában, ezért a garanciális felelősség sem terheli, mindent a bérbeadó intéz helyette.
– A garanciális meghibásodások miatti kieső időre a szolgáltató cseregépet adhat, a konstrukciótól függően.
– Mindig korszerű gépe lesz: a gépet a garanciaidő lejáratával egyidejűleg (ez általában 3, vagy 4 év) a bérbeadó automatikusan kicseréli egy újra. Mivel a szoftvere is bérlemények, ezért azok érvényesek lesznek az új hardveren is.
– Az informatikai eszközök nem terhelik az ügyfél beruházási keretét, mert a működési költségekbe kerülnek elszámolásra. Nincs amortizáció, nincs gond a tárgyi eszköz nyilvántartással, így sokkal kevesebb az adminisztráció, mint saját eszközök esetében.
Költségek: vétel vagy bérlés?
A másik fontos tényező: a pénz. Mi éri meg jobban anyagilag? Melyik konstrukció mennyibe kerül egy 4 éves időszakot tekintve (TCO)? A vásárlás és a bérlet költségeinek összehasonlítása nem könnyű, mert a hardveren kívül sok más költség is felmerülhet mindkét esetben. Az első és legfontosabb szempont, hogy az ügyfélnek melyik pénzügyi kerete terhelhető jobban: a beruházási, vagy az operatív? Ha nincs pénz beruházásra, de a működési költségek magasabbak lehetnek, akkor egyértelműen a bérlet jöhet szóba. Ha nincs megkötés a két büdzsé között, azaz mindkét konstrukcióban lehetőség van a bővítésre, akkor is érdemes a bérleti konstrukción elgondolkozni a fentebb leírt előnyök miatt.
Pénzügyileg nézve a bérleti konstrukció 4 évre vetített költségei a vétellel egyformák, vagy kis mértékben lehetnek magasabbak, de a vele járó előnyök maximálisan kompenzálják az esetleges minimális költségnövekedést.
Mi kapcsolatban vagyunk több IT eszköz refinanszírozó céggel is, így a bérlei konstrukciót bármikor tudjuk biztosítani részetekre.
További információkat a weboldalunkon találtok: https://digitop.hu/eszkozszolgaltatas-daas/
Köszönöm figyelmeteket!
A következő hírlevélben összehasonlítjuk a helyi kiszolgálón tartott adatokat a felhőszolgáltatásokban tárolt adatokkal, elsősorban a Microsoft megoldásait figyelembe véve. Melyiknek mi az előnye, hátránya, kinek mi a jobb technikai megoldás.
akik minket választottak
partnereink





Ügyfélszolgálat
Ügyfélszolgálat: hétköznap 9:00-16:00
Telefon: +36 99 999 031
Email cím: info@digitop.hu
Digitop Informatika Kft.
Adószám: 12855687-2-08
9400 Sopron
Ipar körút 6.
Várjuk üzenetét!

© digitop.hu 2023 | Impresszum | Adatkezelési szabályzat | ÁSZF | Design: MADIC